Тема: Вставні слова (практично); виділення їх на письмі комами.
Мета: закріпити знання учнів про вставні слова та вживання розділових знаків у реченнях зі вставними словами; формувати вміння розпізнавати вставні слова, з’ясовувати їхню роль у реченні, правильно інтонувати речення зі вставними словами, вживати вставні слова в мовленні, вживати розділові знаки при вставних словах; формувати навички самостійної роботи; розвивати логічне мислення, усне й писемне мовлення, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів.
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок.
Обладнання: підручник.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
* Прочитати. Пояснити, чому в одному випадку виділене слово є вставним, а в іншому – членом речення. Пояснити, чому вставні слова не є членами речення.
Тема: Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). Виділення їх на письмі комами.
Мета: дати поняття про вставні слова та сполучення слів, формувати вміння визначати їх у реченні, з’ясовувати їхню роль, розставляти розділові знаки у реченнях зі вставними словами, доречно й правильно вживати вставні слова у мовленні, правильно інтонувати речення зі вставними словами; розвивати мислення, усне й писемне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, роздавальний матеріал (картки).
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
* Виконання індивідуального завдання за роздавальним матеріалом (двома-трьома учнями).
У році дванадцять місяців, … Така господиня: … Наговорила: … Зовиця - як синиця: … Сиділи три дні - … Грім не гряне - … Багато диму - …Коза з вовком тягалася - …Один язик у роті, …
Складнопідрядне речення з підрядними причини і мети.
Мета: дати поняття про складнопідрядні речення з підрядними причини і мети, формувати вміння розпізнавати такі речення, визначати в них граматичні основи, головну і підрядну частини; виховувати духовність, працелюбність, гідність; розвивати пунктуаційну грамотність, логічне мислення.