Мета: розкрити значення цих персонажів для змалювання образу Пузиря, викрити аморальність, лицемірство, здатність до шантажу і злодійства управителів Пузиря; розвивати навики характеристики персонажів, творчі здібності учнів; виховувати в них розуміння загальнолюдських цінностей.
Обладнання: текст п'єси, плани-опори.
ХІД УРОКУ
Оголошення теми, мети, завдань уроку
Актуалізація опорних знань учнів
Запитання до учнів
Визначте основні конфлікти і тему п'єси Івана Карпенка-Карого "Хазяїн".
Марко Кропивницький. "Доки сонце зійде, роса очі виїсть".
Мета: прищепити учням любов до української драматургічної спадщини, ввести їх у світ героїв п'єс М. Кропивницького, ознайомити з життєвим і творчим шляхом видатного драматурга; розвивати творчі здібності учнів, навики виразного читання драматичних творів; формувати естетичні смаки учнів, виховувати в них доброту, милосердя, людяність.
Обладнання: портрет драматурга, його твори, повідомлення учнів.
Мета: удосконалювати техніку виразного читання поезії; передати усю красу поетичного слова на основі лірики І. Франка; виховувати сприйняття краси і сили художнього слова.
Тип уроку: розвиток зв'язного мовлення.
ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Оголошення епіграфа уроку.
Поезія – це завжди неповторність.
Ліна Костенко
ІІ. Слово вчителя.
Поезія – це душа людини, її внутрішній світ. Тому її не можна просто читати. Нею потрібно проникнутися, відчути те, що було на душі у поета. Нехай це біль, горе чи, навпаки, радість, захоплення, щастя. Якщо про це написано, то воно було важливим у житті людини. Адже слово, що виривається з душі, не може бути зайвим, не може не викликати почуттів.