Тема: Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Мета: дати поняття про дієприкметник як особливу форму дієслова, пояснити властиві дієприкметникові граматичні ознаки прикметника й дієслова, формувати вміння розпізнавати дієприкметники в реченнях, з’ясовувати їх рід, число, відмінок, синтаксичну роль; виховувати повагу до таких чеснот, як людяність і доброта; виховувати любов до рідної природи; розвивати увагу, уяву, логічне мислення, пам’ять.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, таблиця “Форми дієслова”.
Перебіг уроку
І. Актуалізація опорних знань.
* Прочитати заздалегідь записані на дошці речення. Поставити питання до виділених слів. На яку саме ознаку вказують ці слова?
Мета: відновити в пам’яті учнів вивчений матеріал і поглибити знання з теми «Дієслово»; навчити робити розбір дієслова як частини мови; удосконалювати вміння й навички щодо морфологічного розбору дієслова; прищеплювати любов до рідної мови.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.
ХІД УРОКУ
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Перевірка домашнього завдання методом виконання аналогічного