У році дванадцять місяців, … Така господиня: … Наговорила: … Зовиця - як синиця: … Сиділи три дні - … Грім не гряне - … Багато диму - …Коза з вовком тягалася - …Один язик у роті, …
Складнопідрядне речення з підрядними причини і мети.
Мета: дати поняття про складнопідрядні речення з підрядними причини і мети, формувати вміння розпізнавати такі речення, визначати в них граматичні основи, головну і підрядну частини; виховувати духовність, працелюбність, гідність; розвивати пунктуаційну грамотність, логічне мислення.
Тема. Складнопідрядне речення, його будова, засоби зв′язку в ньому.
Мета: дати поняття про складнопідрядне речення , пояснити якими сполучниками пов’язуються його частини; поглиблювати вміння впізнавати складнопідрядні речення, визначати їхні граматичні основи, розряди сполучників підрядності, якими з’єднуються частини складнопідрядного речення; виховувати любов до краси осінньої природи; формувати пунктуаційну грамотність, розвивати увагу, логічне мислення, усне й писемне мовлення.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
Перевірка домашнього завдання.
Диктант із коментуванням.
Зробити синтаксичний розбір записаних речень( усно ). Накреслити схеми речень.
Береза спалахне свічею у потемнілому гаю, а місяць золоту кирею на неї зодягне свою. Скрипка пливе над землею, і зветься та скрипка вітром, і скрипка та багатострунна тихо за обрій сплива. ( За Є. Гуцало. )